HJEMMELAVET PEANUT BUTTER





Hej venner.

Jeg elsker peanut butter. Så vidt, at jeg for et par uger siden fremlagde om det i tysk.

Man kan bruge det i alverdens bagværk - og så er det verdens bedste grødtopping og selvfølgelig pålæg.

Men nu har jeg lavet min egen opskrift på peanut butter. Det kan sagtens være, at der derude et sted er en mere rigtig måde at gøre det her på, men her får i min version, der i hvert fald er nem.



Opskriften er lavet lidt på fornemmelsen, men her er en cirka udgave:

160 g saltede peanuts
1 spsk flormelis

Del peanut'sne op i to lige store dele - bevar den ene halvdel som den er og vask den anden fri for salt (husk at tør dem godt, så de ikke klæber i minihakkeren og tilfører fugt til peanutbutteren). Jeg synes, at det gav en ret god balance, at den ene halvdel var knapt så salt. Hak/blend peanuts og flormelis sammen i en foodprocessor (eller ved anden maskinkraft) indtil massen bliver smooth. Smag den evt. til med flormelis. Hvis massen virker grynet, skal du bare hakke længere tid.

God søndag!


Flinke hilsner

Marie 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar