BLOMKÅLSPANDEKAGER MED PAPRIKA OG OREGANO

Hej venner. 
Efter lang tids overvejelse har jeg valgt at blive vegetar! :-) Det vil nok blive bemærket på bloggen, men da det jo kun er den ene halvdel af mad, marie, mad, vil der stadig være lækre kødopskrifter. Der er forskellige årsager til mit valg. Jeg ser det som en gastronomisk udfordring, da vegetarkosten kræver endnu mere nytænkning og kreativitet. Jeg har surfet en del rundt på diverse vegetarblogs og bliver mere og mere inspireret og fascineret. Jeg er blevet præsenteret for nye råvarer som blandt andet HUSK og quorn, som jeg glæder mig til at dele med jer i mange fremtidige indlæg. 
Jeg er hjemme på weekend fra efterskolen og kan derfor dele dagens frokost med jer. Det blev til disse lækre og sunde blomkålspandekager. Det fungerede rigtig godt med en klat sennep og hjemmebagt rugbrød. Mummis.




Til cirka 10 små pandekager: 
1/2 blomkål
1 dl grovvalsede havregryn
2 æg 
salt 
peber 
paprika
oregano 

Jeg brugte et lille laurbærblad til pynt. 

Riv blomkålen fint. Du kan også bruge en minihakker, hvis du er en heldig ejer af sådan en. Den står i hvert fald på min juleønskeseddel! Tilsæt de øvrige ingredienser og bland det rigtig godt. Du kan evt. lave en lille prøve pandekage og smage til på den måde, da det er efter smag og behag vdr. krydderier. 



Flinke hilsner


Marie 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar